2013 Honda CB500

Uzun zamandır bloga yazı yazmıyorum. Eylül ayında CBF 600 ü sattığımdan beri vitesli motosiklet kullanmıyorum. Elimdeki PCX 125 ile idare ediyorum. Motoru sattıktan sonra da öyle delicesine denemek istediğim bir model olmadı ve yeni bir motosiklet almadım. İşin açıkçası da PCX de pratikliği ve düşük maliyetli sürüşü dışında sürüş keyfi vermiyor. Tüm bu sebeplerle blogu nadasa bırakmış gibi oldum ama ufukta bünyeyi canlandıran bir model çıktı. Honda NC700 den sonra Eicma fuarında yeni CB500 modelini tanıtmış. İlk izlenimim “Vay be Yakışıklıymış” oldu. Tabi bu yorumum naked versiyonu için değil enduro modeli( CB500X ) için geçerli…

CB500 bilindiği gibi Honda’nın senelerce satmış olduğu standard bir model ve 2013 itibariyle geri dönüyor. Türkiye’ye gelecek mi şu an için bilinmiyor fakat geçtiğimiz senelerde Honda globalde uygulanan model politikaları birebir Türkiye’de de uygulandı. Yani Eicma da lanse edilen modellerin çoğu takibi yaz aylarında Türkiye’de de satışa sunuldu. Hatta sezona gecikmeli de olsa satışa sunulan VFR800x Crossrunner gibi modeller de oldu. Tüm bu sebeplerden sanıyorum ki fuarda ve sonrasında da yazın CB500 Türkiye’de olacak.

51 hp lik NC700 sonrası bu sene lansmanı yapılan CB500 ise 48 beygir !!! NC700 de ortalama 4.1 lt/100 km olan yakıt tüketimi 3.7 lt/100 km. Yani yeni model de benzini koklamaya devam edecek. NC700 e kıyasla Tork da görece bir azalma var ama devir aralığı daha geniş, aşağıda bahsedeceğiz.

Yani yine bir Honda klasiği ile karşı karşıyayız. Honda aynı segmentte veya aynı segmentte olmasa bile aynı kullanıcı ve müşteri profiline sunduğu modelin beline beline vuruyor yeni CB500 ile. Umarım artık CB500 modeli daha önce olduğu gibi uzun süreli olur ve her sene bir sene önceki lansman modelinin beline vurmaz.

NC700 de arka selede olan benzin deposu sonunda CB500 öne alınmış.NC700 de deponun arka seleye yakın olması BMW F650 nin gibi bir ağırlık dağılımı oluşturmuştu ve ön kısımda bir bagaj kazanımı sağlamıştı. İyice toteme bağladım, buradan yazalım da kısmetse seneye o da değişsin ; Seneye artık şu dijital devir göstergelerinden de kurtulsun Allah rızası için Honda.

Bu yazı yazılırken tamamen genel bilgiler üzerine yazabiliyorum çünkü daha modeli görme fırsatım olmadı fakat ilk duyumlar çok ilgi çekici. Hele ki benim gibi daha düşük hacimli bir motosiklet sahibi olmayı düşünen, motosikleti çoğunlukla şehir içinde kullanan ve senede 1-2 şehirlerarası motosiklet seyahati amaçlı sürüş yapan biriyseniz CB 500 sizin de ilginizi çekebilir.

CB500 ün bir başka güzel yönü de yuvarlak örgülü jant yerine çubuklu janta geri dönülmesi ki çok doğru bir adım olmuş.

Fiyat olarak CB500, Honda CBR250 ile Honda NC700 arasında bir konuma oturacak gibi gözüküyor.Yani 11.000 TL ile 21.000 TL ile arasında bir rakam piyasaya girecek gibi gözüküyor. Temennim bu modelin fiyat seviyesinin 15000 TL civarında olması. Böyle bir fiyatlama ile çok çok avantajlı bir alternatif olabilecektir. Kaldı ki yurtdışında 6000 USD fiyatla piyasaya giren modelin 13000 TL seviyese çıkması durumunda tadından yenmez. CBR 250 ile motosikletli yaşamına başlayan bir çok arkadaş da ikinci motosikleti olarak CB500R ü seçebilir. Bunun yanında yine satışa sunulan yeni CBR500 de sözkonusu. Bu model konusunda ise pek ilgi alanımda olmadığı için bir fikir veremeyeceğim. Bir çok kullanıcıya CBR 500 de yine CBR250 sonrası bir adım olabilir.

NC700 6500 rpm de redline a giriyordu. Görünen o ki Yeni CB500 8500 rpm de redline olacak. Geniş devir aralığı da olacak demek ki, Sevmeye başladım şimdiden.

Yalnız NC700 le hemen hemen aynı beygir gücündeyken, tork olarak da daha düşük. Edindiğim izlenim o ki, daha düşük torklu,sürüş karakteristiği sakin tam bir şehir içi makinası geliyor.

Motosikletli yaşam blogu facebooktan takip etmek ve yeni yazılardan haberdar olmak istiyorsanız, facebook grubuna üye olabilirsiniz ;

https://www.facebook.com/groups/133548306719337/

Twitterdan takip için ise ;
www.twitter.com/MotosikletliYasam

About these ads

7 thoughts on “2013 Honda CB500

  1. Geri bildirim: 2013 Honda CB500 | Motorsiklet haberleri

  2. Geri bildirim: 2013 Honda CB500 | Hepimiz Motosikletçiyiz

  3. Bende şuan suzuki dr 650 var. Fakat honda cb 500x gördükten sonra suzukiyi satmaya ve hondayı almaya karar verdim. Hem daha küçük motor hem daha fazla güç ve suzukiye göre çok daha az yakıt. Enjeksiyonlu olması ve ABS li olmasıda cabası. ABS deyip geçmeyin. Bu kadar özelliğe karşın fiyatı piyasaya göre çok hesaplı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s