Uzun Dönem Yamaha YBR 125 ESD kullanım izlenimleri

Uzun dönemdir aklımda olan bir motosikletti YBR 125. Eşime başlangıç motoru olarak kısmet oldu. Başlangıç için kendisine en uygun motorun YBR 125 olduğu fikri ortaya çıktı. 2010 model full koruma demiri, hatta yan çanta demirli !! , topcase li vs bir kıpkırmızı YBR 125 sahibi oldu kendisi. Siyah jantlar vs. pek afilli duruyor. Kazasız belasız kullanmasını dilerim. Artçım yol ortağım oluyor böylece 🙂

Bundan sonra ara ara izlenimleri yazmaya çalışacağım. Ne kadar masrafsız bir motor olduğunu da buradan göreceğiz. İlk masraflar tabii ki bugün ortaya çıktı.İlk depoyu doldurdum ama bir karışıklık oldu pompada tam değer veremeyeceğim yeniden depoyu doldurmadan.Eşim de uzun süre kullanır bu depoyla gibi geliyor. Daha sonrasında ortalama değerleri yazarım buradan.

İlk olarak naylon lastikleri attım. Michelin lastiklerin çifti 170 TL.(piyasada daha ucuza da bulunuyor sanırım, zorlamadım ben , Buz motorda taktırdım) (30.05.2011)

1000 km bakımı bir önceki sahibi tarafından yapıldı. Motolab da yapıldı. Bir bakım masrafımız olmadı o sebeple. Bir sonraki bakımda bakım masraflarını da yazarım ama komik masraflar olacak gibi.

2000 km de bir yağ değiştirmek gerekiyormuş.10 – 40 ipone yeni kondu. YBR lerde yağ filtresi yokmuş. altta tıpasından yağ boşalıyor ve sonrasında yenisi dolduruluyormuş. Bunun yanında 6000 km de bir bakımı olacak, burada da karböratör temizlenecek balata cart curt masrafı olacak. Yavaştan bakım, yağ değiştirme vs gibi olaylara da YBR ile bulaşırım buradan fotoğraflı olarak paylaşırım.

İlk sürüş izlenimlerimi buradan aktarayım ileride eşim kullanmama izin verirse 🙂 devamında düzenli olarak update edeceğim. Allah kısmet ederse ilk defa bir motoru senelerce(hatta hiç) satmamayı düşünüyorum o sebeple en dolu konulardan biri olmaya aday bu başlık.

Bütün bir gün suratımda koskoca bir sırıtmayla sürüş yaptım. İzlenimler aşağıda ;

180 boyumla amortisor ayarı en düşükte kullanıyorum (eşimin ayarını bozmamak, indir kaldır uğraşmamak için) gerçekten mini mini kalıyor motor altımda. Motorun benzin deposunu sıkamıyorum,ufacık , garip geliyor. Aynalar gidonun üzerindeki konumu itibariyle süper görüş sağlamıyor ama trafikte aralardan kaçarken inanılmaz kolaylık sağlıyor. Deauville kullanırken sürekli aynalar çarpmasın diye kontrol etmeye alıştığımdan YBR mucize gibi geldi.

Motor çalışıyor mu çalışmıyor mu belli değil, çok çok sessiz neredeyse sıfır titreşim var. 125 cc 10 beygir mi ne alet zaten neyine titreşsin. Ama zangır zangır titreyen aletlere alışmışın (tek silindir scooter ve 700 cc çift silindir motosiklet). YBR ses ve titreşim itibariyle cennet gibi !

Naylon lastikler varken arkası birkaç kez ani frende kaydı. Michelinleri takınca kayma da kalmadı ama ön ve arka freni doğru ve kombine kullanmak gerekiyor. Tabiri caizse duramayacak kadar hızlanmamak lazım zira duramamak pek mümkün. Bence bu motorla doğru , etkili kaydırmadan kuydurmadan durabilen biri her motorda durur. Şimdi ben böyle dedim diye frenleri kötü olarak algılanmasın, motora göre yeterli frenleri. Özellikle ön frenin disk olduğu iyi olmuş.

Lastikler tubeless , eskiden şamrelliymiş sanırım. Bu da yeni YBR nin artı bir özelliği. Lastikleri yenilemek 10 dk sürmedi. Bir de yan ayakta kontrol müşürü var. Yan ayakta vitese almıyor motor otomatik olarak kapanıyor. Yeni başlayanlar için oldukça olumlu bir özellik bu. Daha dün CBF 150 yan ayakta yola çıkan bir sürücü gördüm , aman aman derken farkına vardı kapattı. YBR, CBF 150 ye biraz daha kısa , biraz daha hafif sanırım. Honda eğitimindeyken CBF 150 bana biraz kütük gibi gelmişti. YBR 125 ise adeta kaymak gibi kayıyor. YBR hiç seri değil ama değişik keyifli bir motor. Gazı açıyorsun, diyor ki “Abi zorlama gözünü seveyim, yavaş yavaş hızlanırım ben”.

Benzin göstergesi böyle yavaşşşş yavaşşş yükseliyor , alışmamışım. Km göstergesi de aynı şekilde 20 – 30 km ye kadar yavaş yavaş yükseliyor sonra ise gaz tepkisiyle uyumlu olarak artıyor. Gece gösterge panelinin ışıklandırması gayet iyi fakat bir problem var benzin göstergesinde azaldığına dair bir uyarı ışığı yok. Sürekli kontrol etmek gerekiyor. İnsan YBR kullanıyorsa benzinciye uzun aralıklarla uğradığından benzinin bittiğini farketmeyebilir 🙂

Şehir trafiğinde nasıl aralardan kaçabildiğini de bir video ile paylaşacağım inanılmaz. Bugün 2 araba yolu kapamıştı ben de karşı yönden yola girdim, dar bir yerde 2 araba ve ben kitlendik kaldık. Normalde büyük motorla geri geri gitmek manevra yapmak vs “offf ulan” dedirtirdi. YBR ile sırıta sırıta ayaklarımı yanlardan geriye doğru sallaya sallaya geri aldım motoru ufak bir gazla kenara kaçtım, trafik açıldı. Bugün nice AMG lerin nice Land Roverların arasından yer yer sırıta sırıta yer yer kahkaha ata ata geçtim. Trafik çok mu yoğun zart kaldırıma çık ilerle zart in, İnerken çıkarken kesinlikle vuruntu sesi yok. Yumuşacık iniyor kaldırımlardan. Şaka gibi bir alet.

E5 e çıktım, 90 ı geçmedim ama şerit değiştiriyorum gittikçe gidiyor alet ama daha da gazlamadım. Seri hızlanmıyor ama yavaş yavaş kibar kibar hızlanıyor YBR. Alışkanlık en sol şerite meylettim. sonra dedim dur bi naapıyosun. Yani yapılır da yapmadım 🙂

Senelik vergisi 90 TL (senelik diyorum aloooo,6 aylık 45 TL).

Kullanmadan önce öne uzun cam takmak lazım diye düşündüm ama çok hızlanmadığı için çok gerek var mı bilmiyorum. Bir pleks firmasında YBR ye uzun cam yapıyorlarmış, telefonlarını aldım ama taktırmaya gerek var mı bilmiyorum. Eşim rüzgardan rahatsız olursa takarız. Zira hız çok artmadığı için öyle bir naked rüzgarı alınmıyor. Belki ilerde yuvarlak fara da geçilebilir.(elektrik sisteminde problem olabiliyormuş) Sahibi nasıl isterse.

devam edecek…

30.03.2012 edit ;

Motosikleti aldığımda lastikleri değiştirip michelin lastik takmıştım. O günden bu güne sadece 1000 km kadar kullandım. Henüz yağ değişimi yapmadım. Lastik konusunda michelin lastikler iyi fakat yağmur performansı için muhteşem diyemyeceğim. Seneye eğer motoru kışın kullanmak durumu olursa irc kışlık lastik takıp kullanmayı düşünüyorum zira motokuryeler kışın irc kullanıyor ve lastik gördüğüm kadarıyla daha dişli ve yüzeye temas eden kısmı daha geniş.

Motorun yan ayağında olan kontrol müşürünü kırdım. Nasıl oldu hiçbir fikrim yok ama yan ayağa sürtmeye başladı ve yan ayak rahat açılmamaya başladı. Sanırım bu parçaya arada yağlamak gerekiyor zira yağmur suyuna maruz kalıyor. Neyse Delta motosiklet (bisiklet) te fiyatını sordum 93 TL fiyatı var. Şimdilik eşim kullanmadığı için bu parçayı değiştirmiyorum. Bunun yanında sol ayak peginin lastiği yırtıldı. Bu parçanın fiyatı da 10 TL ymiş.

Geçen gün bir arkadaşla büyük motoru günlük kullanmak üzerine konuşuyorduk Kısa bir hesap yaptım. Şöyle ki ben senede 10.000 km şehiriçi 5000 km şehirdışı motosiklet kullanıyorum ve bunların hepsini CBF 600 ümle yapıyorum. Motosikletimi devirli kullanıyorum. Mümkün olan her durumda 6000 devir ve üstünde oluyor motosiklet. Bu sebeple 3000 km de bir yağ değiştirmem sağlıklı oluyor zira 6000 kmyi beklersem yağ su oluyor ve yağ eksiliyor. Şimdi hem cbf 600 ün hem YBR 125 in senelik bakım masraflarını kalem kalem alt alta yazalım. En sonda da toplayacağım.

yağ değişimi ; cbf 600 4 lt yağ alıyor & yağ filtresini de yağ değişimlerinde değiştirmek gerekiyor. 3000 km de bir 150 TL yağ ve yağ filtresi masrafım var. 10.000 km de senelik masraf yaklaşık 450 TL yapar.

YBR nin yağını 2000 km de bir değiştirmeyi planlıyorum. İlk çıkan yağın durumuna göre bu süreci 3000 km ye çekebilirim. 1 lt yağ alıyor ve yağ filtresi masrafı yok. 2000 km de bir değiştirsem. 30 TL lik yağdan senelik 150 TL yağ masrafım olur.

CBF 600 önde 3 fren balatası arkada tek kullanıyor. EBC fren balatası kullanıyorum. İşçilik hariç 3 balatanın fiyatı yaklaşık 200 TL. Sende bir kere değiştirdiğimi düşünelim (!) kaldı ki az fren kullanıyorum ama bu balatalar daha çabuk bitiyor. Fiyattan çok emin değilim ama yine EBC fren balatası taksam YBR 125 in fren balata masrafı senelik 50 TL eder zira orijinal balata taksam 40 TL ediyor.. Aradaki fiyat farkı 150 TL.

Zincir ve dişli CBF 600 de 30.000 km de değişmek durumunda kaldı Yani 3 senede bir değişiyor diyelim.işçilik hariç 420 TL tuttu. Yani senelik 140 TL masrafı var diyelim. YBR 125 in zincir+dişli yine yaklaşık 150 TL diyelim. Senelik masrafı 50 TL olur aradaki fark 90 TL.

CBF 600 de 4 silindir olduğu için 4 adet buji var. 4 buji 60 TL. Senede(10.000 kmde) 4 buji kullanacağımızı düşünürsek YBR de bu tek buji ve 15 TL demek. Fark 45 TL.

Lastik olarak CBF 600 de en uygun fiyatlı lastik 900 TL- 1000 TL civarındaydı. YBR ye yazlık michelin , kışlık IRC iki çift lastik kullansam senelik masrafım 600 TL olur. En iyi ihtimalle aradaki fark 400 TL. Bir lastik senelik 10.000 km yapsa ve iki sene kullansak diye düşünerek bu aradaki 400 TL lik farkı 2 senelik masraf olarak düşünüyorum ve senelik bakım masrafı farkı olarak 200 TL hesap ediyorum.

CBF için Mekanik işçilik bakım başına en az 150 TL oldu. Ortalama senede 10.000 km de 3 kez bakıma girse. 450 TL eder. YBR nin bakımlarını öğrenmek amaçlı kendim yapmayı düşünüyorum en azından yağı ben değiştireceğim. Senelik 150 TL bakım masrafım olsun diye hesap edersek. Yine aradaki fark senelik 300 TL.

CBF 600 için senede 10.000 km yapınca fiyatı ikinci elde satarken 1000 TL düşse diye kabul edersek YBR için bunu da 500 TL fiyatı azalır diye düşünelim. Yine yıpranma payı olarak arada 500 TL fark var kabul edebiliriz.

YBR 125 in hava filtesi fiyatı 7,5 TL. Duruma göre 5000 veya 10.000 km de bir değiştirmek gerekebiliyor. Senelik masrafı 15 TL. CBF 600 için hava filtresi 90 TL. Sende bir değiştirdiğimi öngörürsek Aradaki fark 75 TL.

İşin en can alıcı noktasına gelelim. Benzin. Burada tamamen benim kullanım değerlerime göre hesap edeceğim. CBF 600 için 100 km de 7 lt, YBR 125 için ier 100 km de 2,5 yakıt tüketimim var. 1000 km de 45 lt, 10.000 km de 450 lt fazla benzin tüketirim cbf 600 ile demek oluyor bu. lt. fiyatı 4,70 TL olan benzinle fazladan 2115 TL eder. Yarı YBR parası çıktı !!!

Vergi bedellerini tam hatırlamıyorum. ama sanırım CBF 180 TL gibi bir vergi ödedim. YBR 67 TL gibi bir bedeldi sanırım. Aradaki farkı 100 TL olarak alıyorum.

Akü masrafını hesaba dahil etmiyorum.

Yağ değişimi farkı(sadece yağ fiyatı) : 300 TL
işçilik farkı ; 300 TL
Balata Farkı : 150 TL
yapılan km dolayısıyla ikinci el fiyat farkı ; 500 TL
Lastik masrafı : 200 TL
Zincir dişli masrafı farkı : senelik 90 TL
Benzin masrafı farkı ; 2115 TL
Hava filtresi farkı : 75 TL
Buji masrafı : 45 TL
Senelik Vergi farkı : 100 TL

TOPLAM SENELİK MASRAF VE GİDER FARKI ; 3875 TL

Şehiriçinde günlük işleri halletmek için büyük motosiklet kullanmanın maliyeti daha doğrusu küçük motosiklet kullanmamanın maliyeti senelik 3875 TL kadar. Yani küçük motosikletin toplam bedeline yakın bir fiyat.

Şimdilik bu kadar. Bu hesaptan sonra YBR 125 i daha fazla kullanacağımdan ve bu başlığı daha çok dolduracağımdan emin olabilirsiniz 🙂 Zaten blogun en populer yazısı da bu 🙂

Buraya Honda nın yeni 125 cclik motosiklet CB 125 ile ilgili de yazacaklarım olacak yakında.

08.03.2012 edit :

motosikletin ikinci küçük bakımı 2100 km deyken Mototalde yapıldı. yağ değiştirdik. 5000 10W40 motul yağ kondu. bir litre de yanıma aldım. İlk bakımı el değiştirmeden önce MotoLab da yapılmıştı.

5500 6000 devirlerde 2. ve 3. viteslerde bir ses gelmeye başladı. Önden rüzgar sesi gibi bir ses geliyor. Nedir nedendir bir türlü bulamadım. Ses asılıp sert hızlandığım durumlarda oluyor sadece. Yumuşak kullanmaya çalışıyorum. Yarın 4 günlüğüne YBR ile İstanbuldan Bursa’ya gidiyorum. Amacım Bursa’nın dağ köylerini gezmek olacak.Eğer sıkılırsam Eskişehir e geçebilirim belki de tunçbilek tarafına geçebilirim. Hava güzel göstermiyor. Bakacağız.

12.05.2012 edit ;

Yazının bu kısmı kısmetse YBR 125 uzun dönem incelemesi ile alakalı son kısım olacak kısmetse. Çünkü YBR 125 i eşimin şehir içinde kullanımının daha kolay olacağını düşündüğümüz PCX 125 ile değiştirme fikrine vardık. Kısmetse Uzun dönem PCX 125 testi de yolda 🙂

Geçtiğimiz bu dönemde YBR ile birçok şey paylaştık 🙂 Geçtiğimiz bu dönemde YBR ile birçok şey paylaştık 🙂

YBR ile 4 günlüğüne Bursa’ya gittim. Öncelikle Bandırma’dan Karacabey e uğrayıp oradan da Bursaya geçtim ve mümkün oldukça dağ yollarında dolaştım. Kendimi bildiğim günlerden beridir arkadaşım olan Burak Emil le ve onun yuvarlak farlı YBR si ile Gölyazı köyüne gittik. Ben Honda CBF 600 üm ile girmeye çekindiğim her türlü yola girdim. YBR Sadece virajsız uzuuuun kısımlarda sürekli aynı hızda ve dümdüz gitmekten insanın uykusu geliyor, onun dışında gayet iyi bir yolculuk aracı.

CBF 600 le normal asfaltta sürüşlerimde rulman vs. değiştirmek zorunda kalırken YBR ne kadar zorlansa da hiçbirşeye ihtiyaç duymadı. Gerçi CBF 600 de hızlı ve performanslı sürüş sözkonusu oluyor ama ona göre süspansiyon sistemi vs. var.Birebir karşılaştırmak sözkonusu olmasa da en sonunda söyleyeceğim şu ki YBR katır gibi problemsiz gidiyor.

Hatta işin cılkını çıkartıp yine arkadaşım Kaan Özkan ile ve onun KTM 640 ADV ile offroad parkurlara girdik 🙂 YBR hiçbir noktada zorlanmadı. Ben patikalarda ve bayır yukarı kısımlarda bayılacak diye düşünüyordum. YBR ikimizi de şaşırttı.

İlk aldığım günlerde Süper Tenere ile Süper YBR yi biraraya getirdim, videosuna şuraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Tüm bu maceraların fotoğrafları yazının en altında yer alacak.

https://motosikletliyasam.wordpress.com/2011/07/12/super-ybr-vs-super-tenere/

Bugüne kadar YBR sürekli olarak bir keyif kaynağı oldu benim için. Bence şehir içinde en kullanışlı motosikletlerden biri. 125 cc gücü hiç de az değil ve eğitimli bir sürücüyseniz, altınızdaki motosikletin gücünü sınırlarını bilerek kullanırsanız hiç sorunsuz İstanbul trafiğinde kurtarıcınız olabilir.

Motorun küçük hacimli olması ve yaptığın her harekete cevap vermesi sürücünün gelişimi için de çok çok iyi. Ben scooter kullandıktan sonra 700 cc hacminde bir vitesli motorla vitesli motosiklet kullanmaya başlamıştım (NT 700 Deauville) ve sonrasında da CBF 600 sahibi oldum. Scooterlarım da 250 ve 400 cc ydiler. Bu sebeplerde YBR aslında benim en başta atladığım noktaları doldurmamı sağladı. Bence büyük motordaki sürüşüme de katkısı büyük oldu.

Özellikle son dönemlerde YBR ile daha sık yol almaya başlamıştım. Hem düşük yakıt tüketimi hem de her araya girebilmesi kıvraklığı sebebiyle tercih ettim. Kışın en soğuk günlerinde de kullandım. İnsan YBR üzerinde koruma demirlerinin üzerine bir düzenek oluşturmazsa veya deri vs. bir yağmurluk (kuryelerin kullandığından) almazsa kışın çok çok yağmur yiyebilir. Sürekli pantalon yağmurluğu giymek pek de kolay olmayan birşey. YBR alacak ve yaz kış kullanacaksanız Tek parça tulum ve tulum yağmurluğu kullanılarak kullanmak daha mantıklı olabilir.

Şıklık açısından CBF 150 ve CB 125 e göre kime fikrini sorduysam YBR yi daha şık buldular. Ben hep yuvarlak farlı YBR yi daha çok sevdim. Hiç kullanmadım ama bence daha şık. Piyasaya bu sene giren CB 125 te nedense pek tutmadı.

Bunun yanında YBR yi daha sık kullandığım son zamanlarda yıllardır tanıdığım motorcu arkadaşlarımla buluştuğumda olumsuz bir reaksiyon almadım fakat yeni tanıştığım kişiler motorum olarak YBR yi gördüklerinde acemi motorcu veya kurye yaftası yapıştırdılar. Korumalı kıyafetlerim vs. kurye den çok acemi motorcu yaftası yapışmasına neden oldu. Beni tanımaları ve neden YBR yi kullandığımı anlamaları zaman aldı. Kendi ayak işlerim için kullandığımda problem yaşamadım ama işimle ilgili ciddi yerlere vs. YBR ile gitmemeyi tercih ettim. Dünyanın en kullanışlı motorlarından olan YBR ne yazık ki en karizması yüksek motosiklet değil. Umursamam işimi görsün diyorsanız alınacak motosiklet. Bu yaz motosiklet kullanmayı öğrenmeye başlayacağım. Kışın muhtemelen kullanmam seneye de öğrendikten sonra büyük motora geçerim diyorsanız ilkbaharda alınan bir YBR eylül ayında satılarak size motosiklet sürüşünü öğretebilir ve bence en iyi seçim olur.

Trafik içinde de bir kurye algılaması oluyor ne yazık ki. Eğitimli bir sürücüyüm ve hiçbir aracın beni sıkıştıracağı konuma kendimi sokmadım. Fakat acemi birine trafikteki canavarlar kuryelerden alamadıkları hınç sebebiyle kötü anlar yaşatabilirler. Kullandıkça eşim için de PCX 125 in daha karizması yüksek veya iyi kabul edilir bir tercih olabileceğini düşündüm. Hem kışın yağmur koruması sebebiyle hem de trafiğin genel akışına alışmasını kolaylaştırması nedeniyle böyle bir karar aldık. Tabii ki yol eğitimlerine devam edecek, ileride vitesliye daha büyük bir hacimde geçebilir.

Michelin lastikler normal fakat muhteşem değiller.Özellikle de yağmur un yeni çiselemeye başladığı anlarda. Kuryelerde de bolca gördüğüm irc nin kışlık lastikleri sanırım kışın daha iyi olabilir.

Sonuç olarak YBR çok kullanışlı, bakım masrafları düşük, benzin ekonomisi olan çok efektif bir motosiklet. Yağını 2000 3000 km de bir değiştirerek ve bu konuda pintilik yapmayarak kullanılırsa bir ömür boyu hiç problemsiz ve bakım masrafsız yürüyecek bir motosiklet. Benim gibi nisbeten büyük hacimli motorlar kullanmış birine küçük hacimli motorun keyfine hayran bırakacak kadar da kendine has bir motosiklet.

***

Motosikletli yaşam blogu facebooktan takip etmek ve yeni yazılardan haberdar olmak istiyorsanız, facebook grubuna üye olabilirsiniz ;

https://www.facebook.com/groups/motosikletliyasam/

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

60 thoughts on “Uzun Dönem Yamaha YBR 125 ESD kullanım izlenimleri

  1. bir motor sevdasıdır gidiyor, daha doğrusu ybr hevesi benim içim kemiriyor, kanuni vindy vardı, dün itibariyle bir müşteri çıktı sattık gibi cumartesi afyona gidip ybr yi alacağız oğlumla, kangonun arka koltuğunu söküp oraya koyacağız zira vindy de izmirden kütahyaya bu şekilde getirmiştim ybr de sığar herhalde bakalım nasip olursa, herkez olumlu yorum yazdı motor için kütahya soğuk ama kışın sığınağa koyar hava güzel olunca bineriz. yazınız bir o kadar alma hevesimi arttırdı. selamlar ahmet öner kütahya

    • allah nasıp ederse yarın bende 2012 gri renk te bir ybr alıyorum kaporasını dün verdim bugun kredi cekip alıcam yarına ….buarada lastikler dışında ybr de kötü hiçbirşey duymadım sadece lastıkler kötü deniyor …buarada sanada hayırlı olsun bu yaz ybrnin tatı bir başka olacak gbi 🙂

  2. Ahmet bey merhaba YBR yi alınki iki hemşeri iki YBR ci olalım ki Kütahyada YBR ciler çoğalsın beraberce km yapalım 🙂

  3. Kardeşim yazını çok beğendim..roman gibi yazmışsın..henüz 2 aylık YBR min kıymetini biraz daha anladım..burası Alanya.kışın dahi rahatça motora binip özgürlüğün keyfini çıkarabiiyorsun.Yazının devamını bekliyeceğim.

  4. Eşinizin gerekli korumalarının var olduğunu düşünerek lastik değiştirdiğinizi umuyorum. Bende yıllardır motosikletin tepesindeyim ve üstelik kuryeyim 🙂 İnanın korumaların faydasını kelimelere sığdıramayacağım kadar gördüm. En dikkat etmeniz gereken şey eşinizin korumaları olsun dizliğine kadar sakınmayın alın. Kasktan bahsetmiyorum bile.

  5. Valla ne diyim hakikaten bende yazınıza bayıldım. zaten bi kaç gündür bi motor sevdasıdır başladı ancak ben pek fazla motor kullanmayı bilmiyorum bu yüzden bana birkaç tiyo verseniz yada nasıl kullanmam gerektiğinide not alsanız çok çok memnun kalırım.gerçi motor kullanımı eğitimleri varmış orayada mutlaka katılmayı düşünüyorumda,işin komik hiç sevmezdim motorsikletleri yani aslında çok korkarım motordan ama yeğenimin scooter ına binmeye başladığımdan beri bende almaya karar verdim ve birkaç araştırmadan sonra benim için ideal ybr 125 i buldum.yazdıklarınızıda okuyunca artık kararımı verdim.en kısa zamanda alacağım ve bursada bi gurup kurmayı düşünüyorum hepbirlikte yola çıkmak gibi 🙂 neyse çok konuştum herkeze kazasız belasız iyi sürüşler..(tiyo vermeyide unutmayın)

  6. bende sabırsızlıkla nisanın ilk haftasını bekliyorum füme ybr gelsin diye Akdemirlerden alacağım

  7. Benim gibi, yüzde 95 şehiriçinde Bev.300 kullanan ve büyük motor düşünenler için çok güzel bir yazı olmuş.

  8. Bende 2012 model 0 km ybr 125 esd almayı düşünüyorum antalya da yaşıyorum kısa mesafe seyahetler ve şehir içi ulaşım için uygun olacağını düşünüyorum.

  9. süper olmuş elinize sağlık,bende ybr anlatayım biraz 🙂 hayatımda hiç motor-scooter bile kullanmamıştım.ehliyet için direksiyon dersine 2006 ybr ile girdim 2 saatte biraz öğrendim ertesi gün 2012ybr esd aldım.ehliyetimi alana kadar(korumalarımı motorumla beraber aldım tabi)boş alanlarda kullandım trafiğe kapalı yollarda vs.iyi bir bisiklet kullanıcısı olarak kontrolu bisiklet kadar kolay, neredeyse öndeki arabanın egsozundan çıkan gazı yakıyor :), 20tl ye 180km yol gidiyorum yüksek devirde şehir içi, şehiriçi kıvraklığı, dengesi, dayanıklılığı harika, dağ yollarına bile girseniz hiç sorun yaratmıyor, başlangıç için ideal bir motor ama son hızı düşük devir kesici olduğu için en fazla 120-130km/h redline a girmiyor.uzun yolda, rampada performans düşmesi söz konusu değil,titreşim 120km/h da bile yok.parçası süper ucuz ve heryerde bulabiliyorsunuz, esd modelleri eskılerine göre daha kalıplı görüntüdende kurtarıyor:).artçı içinde rahat bir motor.oturma pozisyonu rahat ve yormuyor.4 saat kadar bozuk virajlı yollarda (bodrum yarımada)inmeden kullandım sadece boynumda hafif bir ağrı vardı.cbf150-cbr125-ybr125 seçeneklerinden ybr yi seçtiğim için çok memnunum ama bir süre sonra benim gibi yüksek cc ye geçmek istiyor insan.

  10. Geri bildirim: Başlangıç Motosikleti | motosikletli yaşama dair..

  11. slm arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum motorsikletlere karşı ayrı bi ilgim var. geçen seneye kadar çin işi 100cc lik motorsiklet kullanıyordum.bu yıl ybr125 almayı düşünüyorum.merak ettiğim birşey var antalyada yaşıyorum ve kütahyalıyım ara ara antalya kütahya arası seyahat etmeyi planlıyorum.ybr 125 ile uzun yol deneyimi olan arkadaşlarım bu konuda ne önerirsiniz?paylaşımlarınız için teşekkür ederim.

    • SÜrüs egitimi alin ve hocaniza Boyle uzun yollar yapmak istediginizi anlatin. Size nelere dikkat etmeniz gerektigini anlatsin.

      Bunun yaninda ufak tefek sehirdisi gezileri yaparsaniz surus tecrubeniz de zamanla artacaktir. Sürüs ekipmaninizi (ozellikle yagmurluk) uzun yolda sıkıntı cekmeyecek sekilde alin.

      Mutlu sürüşler

  12. öncelikle ilginize teşekkür ederim tabiki eğitim şart, asıl merak ettiğim şey ybr125 uzun mesafeli yolculukta doğru seçim midir?

  13. Geri bildirim: Uzun Dönem Honda PCX 125 incelemesi | motosikletli yaşama dair..

  14. Geri bildirim: Başlangıç Motosikleti – Motorsiklet haberleri

  15. Muhteşemsiniz, gerçekten çok güzel katkısı olan bir yazı. Emek vermişsiniz.
    Ben de ybr 125 kullanıyorum, %90 istanbul için ulaşım için. İlk vitesli motorum. Ekonomik. Bakımlarını Kuruçeşme Daytona’da yaptırıyorum, bu nedenle biraz pahalı ancak garanti dahilinde. Bir depo 400 km civarı götürüyor. Devirde 6-7000 civarında ve genelde boş yolda sonuna kadar zorluyorum. Daha büyük motorlara hevesim var ancak yazınızı okudukça ve motorumu daha yakından tanıdıkça bağlılığım da artıyor. Hem ekonomik, hem dayanıklı, hem de performanslı bir motor. Sorunu az.

  16. Merhaba,
    Öncelikle bu kadar güzel yazılar yazıp bizleri aydınlattığınız için çok teşekkür ederim. Başlangıç motoru ararken sizin YBR 125 yazınızı keşfettik ve Vespa Akademi derslerimizden sonra bir YBR 125 ile başlamaya karar verdik. Motorumuzu Kızıltoprak Yamaha bayisinden sipariş verdik ve merakla gelmesini bekliyoruz.
    Bakalım sizin aldığınız zevki bizde alabilecek miyiz 🙂

  17. bende başlangıç motoru olarak Ybr 125 düşünüyordum.Ancak kurye motoru etiketnin yapışması,bodrum un dar sokaklarında geri geri gitmeye dönmeye vites değiştirmeye uğraşmak,hayatında motorsiklet bile kiralamamış birisini hele hele acemi iken üzerinden atar endişesi CUB tarzı motorsiklet olan Yamaha Crypton almama neden oldu.En azından vitesliye geçtiğimde kazandıgım yarı otomatik vites aşinalığıyla zorlanmayacaktım.Üstelik scooter gibi küçük tekerleklekli değil ve vitesliydi.Bayanlar için daha iyi bir seçim olabilir diye düşünüyorum.yada öyle sanıyorum 🙂 saygılar.

  18. Merhaba yazınızı çok beyendim.İlk motor olarak aslında 250 cc lik birşey istiyordum ancak öğrenci olduğumdan para ne yazıkki sıkıntılı oluyor.125 sınıfını ele aldım ve sonunda cb 125 le ybr 125 arasında kaldım.Uzun süredir düşünüyorum bu ikisi arasında karar veremedim bir türlü arada güzel bir fiyat farkı da düşündürüyor insanı ancak yazınız bana çok keyif verdi ve sonunda kararı verdim.YBR siparişini yakın bir zamanda vereceğim yazınız için teşekkür ederim.Bir gün yolda karşılaşmak dileğiyle …

  19. Slm arkadaşlar, ben 1 yılı aşkın 100cc’lik cup kullanıyorum.Fakat el debriyajı olarak vitesli motosiklet kullanmadım. 100cc’ lik cup’ ımı canını çıkarıncaya kadar tam gaz gittiğim oluyor bazen. 100km/hızı bulduğunda üzerinde ne kadar plastik aksam varsa çıkarıp atası geliyor sanki =).Bu yüzden motosikletçime sordum mümkünse çin malı olmasın dedim tavsiyen nedir? ar 125-48 arora’yı öve öve bir kaldı hatta karbüritöründe japon yazıyor ve yamaha 2012-2013 ile görsellik birebir aynı artı olarak vites göstergesi de var.tamam motor çok güzel sessiz, birçok servise sordum kesinlikle tavsiye etmiyorlar. hal böyleyken şirinevler’de yamaha’ya gittim ybr125 görsellik zaten aynı.Fakat karar veremiyorum hem maddi hem manevi. arora 3500tl(2013). yamaha 4190tl(2012) 4350tl(2013) karar veremedim=( yorumunuzu bekliyorum arkadaşlar,teşekkürler.

      • Oncelikle yaziniz icin tsk.

        Kesin ve net olarak kendi deneyimlerime dayanarak soyluyorum 125 cc hava sogutmali vitesli bakim maliyetleri dusuk az yakitli sehirici kullanima uygun kisa sehirler arasi gezilebilecek bir motorsiklet arayanlar icin tek alternatif diyebilirim. Yorumlarda bazi motor isimleri geciyor ozellikle honda cb125 hakkinda yazacagim bir kac sey olacak selede sunger kullanilmamis desem yeri var cok sert. Devir saati yok bence buyuk eksiklik. Calistirma pedali yok. Sonucta karburatorlu bir motor bence olmaliydi. Yakit konusundada ybr125esd nin nerdeyse 2 katini yakiyor. 4000 bakimi yapildiktan sonra 6000 devirde 45 km yol gidene kadar her yerim uyustu. Umarim uyusmadan kast ettigimi anlamistir erkek arkadaslar. Yedek parca noktasindada hondanin diger markalardan ne kadar pahali oldugunu soylemek istedim. Cb 125 debriyaj balatasi 155 tl iken YBR 125 debriyaj balatasi 45 tl . 125 cc motor ALACAK ARKADASLARA YBR125 ESD SIDDETLE TAVSIYE EDERIM. herkese iyi gunler

  20. ybr 125’de yukseklik ayari yapilmasi mumkun mu acaba? yazinizda bahsettiginiz amortisor ayari ile motoru ne kadar yukseltmek mumkun olabilir?
    190 boyla ybr125 alasim var. boydan dolayi baya cok sikinti yasarim diye cekiniyorum.

  21. 2013 ağustos 2014 model ybr 125 . 2014 haziran yamaha xmax 250 aldım, ybr de olsa derim scooterda motor kullanmıyorsun sadece işini görüp geliyorsun- geziyorsun ama ybr öyle değildi motor vites şanzıman vs hep hareket . ama şehir içinde devamlı vites değiştirmek baydı yahu…. şimdide nc 750 veya tenere bakıyorum (bakmalık)

  22. Abi bu hava filtreli motorlarda uzun yol sıkıntı olmuyor mu? Motor şişebilir herhalde bide uzun yol da kaç km yapabiliriz abi?

  23. Bu ne saçmalık yahu bütün yazının tamamı NEreye kekadar para verdim üstüne yazılmış 😀

    YOk bakımı şu şukadardıda bu bukadardı gibi

    KArdeşim sende YBR ciler arasındaki muhabbet gibi Benimki çok yakıyor 2.4litre Bizim mahmutunki 2.2 yakıyormuş Ayar tutumadı bu motor gibi Komik muhabbetlere girmişsiniz resmen

    MAsraf olarak görüyorsan Yürümek bile masraflı 1. efor harcıyorsun karnın acıkacak 2. sıvı kaybediyorsun su 50kr 3. Tuvalete gideceksin 1tl 4. ayakkabın eskiyecek ortalama 100tl 5. GÜneş senin kıyafetini yakacak Giysilerin renkgi atacak 🙂 onlarıda ekle Cildin yanacak HAssas biriysen Güneşten korunma kremide ekle 😀

    Yıllık yürümenin maliyetini hesapla :))))

    Saçmalık bu tür MAsraf hesapları hem saçma gelir

    Motor kullanan var 4.000rpm deviri geçmez (motoru öldürür) Motor kullanan var 10.000rpm den aşşaı inmez hep redline basar (motoru öldürür)

    Şimdi 2 kullanıcı aynı model marka üretim yılı 2 motor AMa 4.000 i geçmeyen farklı anlatacak motoru 10.000 devirde kullanan farklı anlatacak (KAvga burada çıkıyor:)))) )

    Sürekli 10.000 kullanan Motorunu seviyorsa 1.000kmde 1 yağ filitre değiştirsin
    Sürekli 4.000 kullanan 3.000kmde bir değişsin

    Yağın özelliği Isınıp soğuma ile orantılıdır Cehennem sıcağında kavrulan yağ Hemen Özelliği biter

    Unutulmamalı ki YÜksek devir sürmek kadar Yüksek vites düşük devir sürmede Zararlıdır KRank koluna Aşırı BAskı biniyor 2 side zararlı

    Motosikletinizin maxsumum tork ve maxsimum gücü kaç rpm devir ise bu 2 değerin arası en idealidir
    ÖRnek MAx tork 5.000rpm devir MAx güç 8.500rpm devir yazıyorsa Bunu tutup 10 bin rpm veya 3 bin de Uzun yol da seyir etmemeye çalışın Motorun hareketli parçalarına zararlı işte Adam belirtmiş sana kitapçıkta

    Yürümenin bile masraflı olduğu yukarda belittiğim gibi MAsrafsız adım atamazsın

    Gidip 500cc ile 125 cc yi MAsrafları ile eleştirip 125 lik en iyisidir diyemezsiniz

    Motosiklette motor hacmi büyüdükçe Motor ömrüde artar

    125cc bir motor 100km hız ile yol almak için 8.000 devir (BAyaa motor bağıra bağıra max güç te) yol alırken
    500cc bir motor 100km hız ile 5.000 devir çevirecek (Motor TOrk gücü sınırında Hiç zorlanmadan gidecek)

    125cc uzun yolda Isıdan şişme riski var (uzun süre 100 hızı korurken)
    500cc için yağlı ballı börek gelecek bu koşullar Motor harareti geç Boşta gibi gidecek

    50.000km gören YBR çok azdır ÇEkişten düşer motor İllaki Motor açılacak (Tamir ettirirsen 100-150.000 yine gidilir Kuryeler gibi)
    Bir 500cc için 100.000 motor açılmadan gidebilir

    Bir arkadaş diyordu Bu HErkesin bildiği bir sloganmı bilmem de 1.300cc hayabusa mesela

    Arkadaş derdiki “Hiçbir hayabusa motor istemez genelde Kaza yaptığı için Pert olur trafikten çekilirler 😀

    Hayabusa alırken yani Motoru nasıl sorusu değil Şasesi nasıl sorusu sorulur 😀 1300cc motoru istesende 300.000kmden önce yiyemezsin Acemi adamda hayabusaya binemez Öyle bir olayı varmış o makinelerin 😀

    Motor kıyaslaması şöyle yap mesela CBF150 12hp YBR125 11hp 25cc fark 1 hp yemi tekabul ediyor ?

    Veya CBF150 Rakiplerinin MErceddesidir Çok rahattır de Anlarım

    YAda Duke200 Pulsar200 arasında şu şu farklar var de Anlarım

    Bunları anlarım güzel eleştirilerde

    500cc motorun Fren kariperleri 200tl masraf ederdim YBR de yağ filtresi bile yok negüzel :/

    Bu nasıl bir kıyastır Yağ filtresinin olmaması daha kötü YBR lerden bu yüzden nefret ederim bende

    APache alın 14hp motoru var Hero alın bak karizma R geliyor 19hp motor gücüne göre 6.600tl 2016 Nisan ayında Bütün bayilerde Olacak satılacakmış

    Ben bile MErak etmeye başladım 230cc ve 19hp bir motor eskiden hondaya çalışan Honda Hero
    Olarak bilinen bir motor KAliteli yani NAsıl 6.600 olur

    APache 6.200tl CBF150 6.000tl YBR 5.780tl olduğu şu günlerde Gerçekten ilgimi çekiyor bu motor

    5 yıl garanti ve TÜrkiyede Fabri kurmalarından dolayı bir PArça ihtiyacınız olursa 48 saat içinde Temin edemezlerse ÜCretsiz verecekleri gibi Baya iddaalı geliyor KArizma R

    Yeni başlayanlar için bence 19hp lik bir motor fazla zorlamaz Pulsar a 10.000tl vereceklerine 6.600tl ye Karizma Almak :/

    Türkiyede Dengeler değişecek gibi

    Ben 900 hornet Kullanıcısıım Ayrıca Yaylada evimde 2013 Apachem var MEsela Apache yi satıp YAylada yazın 1 aylık kullanmaya KArizma almayı düşünüyorum

    Motorda CC yükseldikçe Küçük motorlara ilgim daha çok artıyor 😀 (Sİgortasından dolayı Hornet iyice gözümden çıktı aslında horneti satıp İnazuma alıp gündelik kullanmayı düşünüyorum 1 yıldır birtürlü O gün bu gün Motorum satlık Diyemiyorum 😦 Yağda eksiltiyor hornetim Sayaçta 70binkmde ama Tamircinin sözüne 150.000km lerde Motor 2 yıl önce başka bir sahibinin 105bin de Bakımını yaptığını iddaa ediyor şuan 70de 😀 ) Aslında 200.000 i devirecek ama sayaçta 40-50 yazınca alanın moreli yerine geliyor heralde :/

  24. Ekonomi için alıyorsan Apache daha iyi Gerçekten 2 litre ile 100km gidiyor ve 15hp motor gücü Ybr ile kıyaslayacak olursak yüksek Torku düşük viteslerde artçılı yük altında hissedebiliyoruz 2009-2013 yılları arasında 50-60bin Km YBR125 kullanmış birisi olarak Apache bence Rakipsiz bir motosiklet 250cc ye kadar Zaten bütün hepsi Standart bakımlar her 3.000kmde 1litre yağ değişecek okadar Ybr y e özgü değil bakımın ucuz olması malzeme fiyatı sadece o fark 1 litre yağ koyuyorsun okadar kendim yapıyorum onuda Fren balata değişimini Serrvise yaptırırım sadece

    YBR125 ile 130kmhızla indiğin yokuşu 70-80ile çıkıyorsun bunu yazmamışsın yazıya Apache150cc ile 130 ile indiğim yokuşu 100 ile sabit çıkabiliyorum Rüzgar önden arkadan esti Pek sıkıntı olmuyor TOrk yüksek çünkü YBR125 de önden rüzgar geliyorsa Düz yolda bile Mümkün değil 100 ün üstüne çıkmak Apache ile Rüzgara karşı 120 yaptımı bilirim Yokuş aşağı 143 görebildim Düzlükte 130 u rahat görüyor 2 sinide kullanmış birisi olarak Söylüyorum Ybr125 alacağınıza 2. el Düşük KMli Apache almak daha mantıklı Şuanki motorumu 8.000kmde 2013 aralıkta almıştım (Kış piyasası gereçten güzel uygun aldım) hala kullanıyorum Uzun yollarada vurdum 400km tek seferde falan şimdi 42bini geçti galiba Hala Motorda herhangi bir Güç kaybı yok Ybr de 40binlere geldiğinde 2 kişi binmeye çekiniyordum Çok ciddi cüç kaybı olmuştu

    2.el YBR lere bakın 20-30binKmlerde Satlık etmişlerdir hep Çünkü Motor artık hissedilir şekilde GÜçten düşüyor 80 ile çıktığın yokuşu 60la Boğuluyorsa zorlanıyorsa (Hemen elden çıkarıyım yarışı başlıyor) Apace Uzun kmlere göre %30-40 güç kaybetse bile YBR nin en temizi gibi PErformas verir Çünkü Motor güçleri Ybr 11hp Apache 15hp Hani Bu yazınız MArka bağımlılığı gibi olmuş

    Bu yazda apaceyi kullanır 60binlere doğru satmayı düşünüyorum Yeni alacağım motorda belii Hero hunk 150cc Baktım cidden güzel 16hp motor gücü var tipide hoşuma gitti 2. elleri çoğalmasını bekliorum Şöyle Farı sağı solu çizik olsunda :))) Km fazla olmasın benim için yeter 😀 (Genelde İlk kazalarının ardından satlık ederler sıfırı 5.500tl lik motor 1 sinyali kırık Far çizik faaln Yatmış motor KAZALI BU diye 4.500 e alacaksın işte SIFIR MOTOR işte eski sahibi daha 2 ay önce almış gibi Böyle Motosiklet beklemeye başladım Motosikleri Dışının Tozsuz Parlak cilalı olması değil MOTOR BLOĞU MOTOR GÜCÜ götürür Apache yi alırken Sinyali kırık Farı çatlak aldım yerde sürüklenmiş belli Far bölümüne su almıyor 2-3 yıldır öyle kullanıyorum hiç problem değil 2 sinyal aldım taktım ön arka tamam Gazla Harley Davitson değil sonuçta Ufak tefek çizikler Hiç umrumda değil Sİnyalde almazdımda Sahibi Sümük gibi Bally ile sinyali yapıştırmış kırık yerinden La dedim şunu tanesi kaça değişiyim sarı sümük sıvamış gibi görünmesin Motor dediğin 130-140 ları görsün Yokuşları 90-100 ile çıkabilsin Düzlükte 110-120kmhız SABİT gidebilsin Az yaksın (Sıkışık trafikte Az yakması önemli tabi) Bal ile kaymak Daha ne isterim bir motosikletten) Apache 2 litre yakıyor cidden 1 depo ile 12litre falan 550-600 arası yol gidiyor

    Not: Apache Titriyor falan diyorlarda abartıldığı gibi değil Çin mallarının 3 te 1 i titriyor diyim Sürücü pek titreme farketmiyorda Arkadaki artçı 1-2 saat sürekli yol alırsak biraz şikayet ediyor

fordelight için bir cevap yazın Cevabı iptal et